Dariaus Čibonio mokymų centras

„Naujųjų metų pažadai sau“


Džiugu matyti, kad vis labiau plinta įprotis Naujųjų metų išvakarėse pasižadėti sau (ir kitiems), ką darysi, arba ko nebedarysi kitais metais, kelti naujus tikslus ir priimti svarbius sprendimus.

 

Nors niekas netrukdo to daryti bet kurią kitą metų dieną - daugeliui Nauji metai simbolizuoja naują pradžią ir suteikia daugiau valios stiprybės naujiems žygdarbiams, kuriems neužtekdavo pasiryžimo metų bėgyje. Ir tai nėra blogai.

 

Blogai yra tai, kad daugelis sprendimų ir pažadų taip ir lieka neįgyvendinti, nes nubudus sausio 1-osios rytą naujametinė magija būna išgaravusi, o neretai ją pakeičia fizinės ir moralinės pagirios.

 

Jau 20 metų gilinuosi į žmogaus psichologiją ir padedu žmonėms ir įmonėms sėkmingiau siekti užsibrėžtų tikslų. Per tą laiką ne tik buvau daugybės sėkmių ir nesėkmių liudininkas, bet ir pats ne sykį buvau užlipęs ant vieno ar kito grėblio. Todėl galiu pasidalinti keliomis įžvalgomis ir patarimais, kurie apsaugos nuo nusivylimų ir padės įgyvendinti pokyčius kiekvienam, kuriam užteks sveiko proto ir valios į juos atsižvelgti.

 

Pirmas patarimas – visus svarbius sprendimus geriausia priiminėti anksčiau, nei alkoholio koncentracija kraujuje viršys nepatyrusiems vairuotojams leistiną normą (nuo 2015 sausio 1 d. leistina norma yra nulis).

 

Dramatiškai padidinsite tikslų ir sprendimų įgyvendinimo šansus, jei juos užsirašysite. Mūsų galvą kiekvieną mielą dieną aplanko tūkstančiai minčių. Visi geri norai, kuriuos nešiojamės toje galvoje, dėl mūsų dėmesio konkuruoja su 900 mažiau svarbių idėjų ir ilgainiui tie „perliukai“ pasimeta bendrame minčių chaose. Užrašyta mintis įgyja papildomą energiją. Mąstymas raštu – daugelio genialių žmonių įprotis. Waltas Disnėjus ir Tomas Edisonas po savęs paliko tūkstančius sąsiuvinių su užrašais ir tai ne mažiausiai svarbus įprotis, kuris padėjo jiems pasiekti įspūdingų rezultatų.

 

Mokykloje manęs niekas nemokė, kaip teisingai formuluoti tikslus. Labai keista, nes vėliau paaiškėjo, kad bent jau mano gyvenime tai žymiai svarbiau, nei Pitagoro teorema ar Didžiosios spalio revoliucijos data. Šito turėjau išmokti vėliau ir dėkoju Dievui, kad savo kelyje sutikau puikių mokytojų.

 

Svarbiausia tikslų nustatymo taisyklė – jie turi būti konkretūs. Tikslas turi būti užrašytas tokioje formoje, kad būtų lengva atsakyti į klausimą: „Kaip žinosiu, kad tikslas pasiektas?“. Pvz., „daugiau uždirbti“ nėra tinkama formuluotė, nes nėra aišku, ar Jus tenkina vienu euru didesnis atlyginimas, ar norite, kad jis padvigubėtų. Uždirbti „dvigubai daugiau nei dabar“, „1500 EUR per mėnesį“ yra kur kas teisingesnės formuluotės. Mūsų smegenys yra lyg kompiuteris, kurį turime teisingai programuoti. Smegenims reikia aiškių koordinačių, kur šeimininkas pageidauja patekti.

 

Teisingai suformuluotas tikslas turi atlikimo terminą. Pvz. tikslas „noriu pakeisti darbą“ be atlikimo termino mūsų smegenėlėms gali atrodyti niekad neskubus. Todėl susirašę tikslus ir sprendimus būtinai šalia užrašykite atlikimo terminą.

 

Tikslas be atlikimo termino – tik svajonė. Kryptis aiški, bet energijos veiksmams nėra.

 

Dažnai manęs klausia: „Ar tikslai privalo būti realūs?“ Mano atsakymas – nebijokite didelių tikslų, bijokite kelti mažus tikslus, nes kokius kelsite, tokie gali ir išsipildyti. Norėdami didesnių pokyčių savo gyvenime, turite kelti didesnius tikslus. O kad tai pavyktų, privalote nesižvalgyti į praeitį. Anthony Robbins yra pasakęs: „Ateitis nelygu praeičiai, nebent tu ją nuolat su savimi tempsi“. Tikslai turi kilti iš norų, o ne iš patirties. Priešingu atveju Jūsų patirtis bus Jūsų didžiausias ribotuvas ir Jūsų rezultatai augs labai lėtai arba laikysis vietoje.

 

Dar vienas patarimas. Jei norite dar padvigubinti sėkmės šansus, pasidalinkite savo tikslais ir sprendimais su kuo didesniu skaičiumi žmonių, kurie Jus palaiko. Nepasakokite tokiems, kurie Jūsų tikslus bus linkę sumenkinti ar iš Jūsų šaipysis. Kuo daugiau Jums gero linkinčių žmonių žinos apie Jūsų tikslus, tuo didesnę turėsite palaikymo komandą ir tuo labiau bijosite prieš visus susimauti :)

 

Ir paskutinis principas, kurį pritaikę akimirksniu pakilsite virš daugumos, kuri taip niekad nieko ir nepadaro. Išsirinkite Jums patį svarbiausią tikslą ir 24 valandų bėgyje, o geriausia tą patį vakarą, atlikite vieną konkretų veiksmą tam tikslui pasiekti. Tai gali būti mažutis poelgis, pavyzdžiui kam nors paskambinti arba surasti reikiamą informaciją internete, bet svarbu, kad kažką atliktumėte. Nuo šiol Jūs nebe svajotojas o savo tikslo šeimininkas.

 

Apibendrinant:

 

  1. Kelkite tikslus ir priiminėkite svarbius sprendimus būdami blaivūs.
  2. Savo tikslus ir sprendimus užsirašykite.
  3. Kiekvienam tikslui nustatykite ir užrašykite atlikimo terminą.
  4. Pasidalinkite savo tikslais su palaikančiais žmonėmis ir suskurkite galingą palaikymo komandą.
  5. Tą patį vakarą atlikite pirmą veiksmą svarbiausiam tikslui pasiekti.

 

Pats kiekvienais metais rašausi tikslus ir vien jau tai suteikia didžiulį įkvėpimą. Ar visi išsipildo? Dažniausiai ne. Bet kokį pasitenkinimą sukelia tie 5 ar 7 įgyvendinti, kurie prieš metus atrodė kaip didžiulė avantiūra. Tai procesas, kuris artimiausius 12 mėnesių paverčia įspūdingu žaidimu. Žaidimu, kuriam aš pats vadovauju ir pats pasirenku geidžiamiausią prizą.

 

Ir atminkite – visi tikslai realūs, būna tik nerealūs terminai ir nepakankamai ryžto.

 

Būsiu dėkingas, jei su manimi pasidalinsite savo tikslų kėlimo ir siekimo patirtimi, taip pat mielai atsakysiu į Jūsų klausimus. Rašykite man adresu info@lyderyste.lt

 

Linkiu išsikelti ir įgyvendinti didelius tikslus, kurie džiugintų.

 

Darius Čibonis

Seminarų autorius ir treneris

2015.01.04